NYA betekent nieuw. En dat is precies wat het brengt. Een nieuwe manier van kijken naar een ruimte. Nieuwe inzichten over wat rust en functionaliteit met mensen doen. Niet volgens de laatste trends, maar bij wat over tien jaar nog steeds goed voelt: materialen, verhoudingen en details die blijven kloppen.
NYA bestaat om mensen te helpen die weten dat het anders kan, maar niet weten hoe. Op zoek naar rust, een omgeving die werkt, een plek waar ze elke dag blij van worden. Dat is waar elk project mee begint én eindigt.
Sinds 2013 werkt NYA Interieurontwerp aan totaalprojecten voor particulieren en zakelijke opdrachtgevers, van renovatie tot nieuwbouw.
Al die projecten samen betekenen weten wat werkt, wat niet, en hoe mensen beslissen als de keuzes er echt toe doen. Die ervaring zit niet alleen in diploma’s, maar ook in de fouten die worden voorkomen, de vragen die worden gesteld vóór een probleem zich voordoet, en de resultaten die keer op keer bewijzen dat een doordacht totaalconcept het verschil maakt.
“Gemiddeld brengen we 90% van ons leven binnen door. De omgevingen binnen gebouwen zijn dus belangrijk voor ons. Ze hebben effect op hoe we onze tijd doorbrengen, hoe we ons voelen, hoe gezond we zijn.”
Dat is geen abstract gegeven. Het betekent dat een ruimte direct bepaalt hoe je je voelt. Kleuren, materialen, licht en indeling doen iets met mensen, bewust of onbewust.
Dat is waarom NYA ontwerpt vanuit de vraag: Wat heeft deze ruimte nodig om de mensen die er dagelijks gebruik van maken op hun best te laten zijn?
Femke groeide op met een architect als vader, verbouwde al haar eigen woningen en studeerde af als interieurontwerper. Sindsdien begeleidt ze particuliere en zakelijke projecten en weet ze als ervaringsdeskundige wat een ruimte met mensen doet. Niet alleen vanuit theorie, maar ook vanuit eigen ervaring: als moeder én als iemand die zelf de behoefte aan rust in hoofd en ruimte kent.
Heerlijk hoe opgeruimd het huis vrijwel altijd is nu. En iedereen die zegt: 'Wow, wat ziet dit er mooi uit zeg!' Zelfs pakketbezorgers en de glazenwasser die net binnen wilde kijken.
We wilden graag verrast worden... dat is meer dan gelukt! Inmiddels zitten de eerste kleuren op de muren, de meubels worden uit gezocht. Wij zijn enthousiast en verrast, en nog druk bezig.
Femke heeft ons geadviseerd bij de inrichting van onze uitbouw van de zolder. Ze kwam met zeer verrassende oplossingen in het ontwerp van de aannemer. Femke ontzorgt, ze is duidelijk en transparant in de afspraken en adviezen die ze geeft, ze houdt je op de hoogte tijdens het uitwerkproces en het eindresultaat is verbluffend.
Femke is een echte vakvrouw, die precies weet hoe ze een ruimte prachtig kan restylen. Daarnaast is ze een hartverwarmende persoonlijkheid. Daardoor is het ook nog eens erg prettig samenwerken!
We zijn erg te spreken over het doorlopende proces. Je bent een fijn persoon om mee te werken, bent enthousiast en hebt duidelijk een deskundige kijk. Allemaal welkome ingrediënten om ons te begeleiden bij het maken van keuzes. Bedankt!
Dank voor je onstopbare (en gewaardeerde!) inzet.
Het is iedere dag zo heerlijk thuiskomen! Bedankt voor het schitterende ontwerp, advies en nog veel meer!
We stonden echt vol ongeloof in ons nieuwe huis. Zo herkenbaar en te plaatsen allemaal dankzij jouw ontwerpen én tegelijkertijd zo onwerkelijk dat het over niet al te lange tijd zo mooi is afgewerkt en we er dan zullen gaan wonen.
Je hebt ons super erg geholpen met alles en door jou wonen we nu met zoveel plezier. Je bent lief, betrokken, geduldig, creatief, oplossingsgericht en adequaat. En je bent ook gewoon een topper.
Wij waren erg blij met je adviezen. Je voelde precies aan wat wij mooi vinden. Zonder jou zou het niet in de buurt gekomen zijn van wat het nu is. Heel erg bedankt!
Ik ben héél blij dat we via via bij jou terecht zijn gekomen. Je hebt mijn hoop op hoe zo’n ontwerp proces verloopt meer dan waargemaakt en het resultaat is geweldig.
Even een update: Echt niet normaal veel ruimte nu. Tegeltjes zijn heel gaaf en de stucrail zit er netjes in! Hier nog een indruk van de kleur, super gaaf! Ik stop voor nu met spammen, maar we zijn zo gelukkig met jouw ontwerp!